.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سند راهبردی جامع قرآنی مازندران آماده شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: سند راهبردی طرح جامع قرآنی استان مازندران آماده شده است.
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، هادی ابراهیمی در جلسه ستاد راهبردی قرآنی استان مازندران در استانداری مازندران، اذعان داشت: استانداردسازی فعالیت‌های قرآنی، توانمند کردن منابع انسانی فعال در حوزه قر آنی، تقسیم کار فعالیت‌های قرآنی، بهبود و ارتقای مدیریت آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی، استفاده بهینه از فناوری اطلاعات و ارتباطات و نظارت، ارزیابی و ارزشیابی مستمر فعالیت‌های قرآنی مبتنی بر شاخص‌ها جزیی از این سند محسوب می‌شود.
وی ابراز داشت: محورهای اصلی این سند شامل آموزش‌های عمومی قرآن، آموزش‌های تخصصی و آموزش نیروی انسانی، پژوهش در زمینه‌های قرآنی، تاسیس بانک اطلاعات جامع از مطالعات قرآنی و همچنین توسعه نشر علمی و پژوهشی است.
نائب رئیس شورای قرآن استان مازندران همچنین چاپ و نشر کتاب قرآنی، برگزاری مسابقات، جلسات، محافل و همایش‌های قرآنی، نمایشگاه محصولات قرآنی، تولید برنامه‌های صوتی، تصویری، تقدیر از فعالان و خادمان قرآنی را از جمله اهداف این سند دانست.
ابراهیمی وجود مراکز فعال مستعد دولتی و غیردولتی را درباره فعالیت قرآن کریم را در مازندران به عنوان یک ظرفیت اساسی خواند و خاطرنشان کرد: نوآوری در حوزه فعالیت‌های قرآنی نسبت به سایر فعالیت‌های قرآنی و دینی و همچنین توجه به کمیت و کیفیت برنامه‌های قرآنی، پژوهش کاربردی، بنیادی و توجه به ویژگی‌های مخاطبان در برنامه‌های قرآنی باید در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی و.تبلیغی استان قرار گیرد.
وی با اشاره به بخشی دیگر از برنامه‌های این سند در حوزه تهدیدهای فرهنگی گفت: در سند راهبردی طرح جامع قرآنی تلاش شده تا نسبت به تشکیل یک ستاد مرکزی قوی و نظام جامع اطلاع‌رسانی برای سیاست‌گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی برنامه‌ریزی شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران وجود پشتوانه‌های غنی نظری و عملی، حوزوی و دانشگاهی در امور قرآنی استان را به عنوان یک فرصت دانست و از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی مازندران به ویژه قربانی مشاور استاندار در امور قرآن به خاطر تهیه این سند تقدیر و تشکر کرد.
نائب رئیس شورای قرآن استان مازندران اظهار امیدواری کرد؛ این سند که با هدف هماهنگی و انسجام، واقع‌‌نگری در برنامه‌ها و فعالیت‌ها، علمی و کاربردی بودن، اثربخش بودن فعالیت‌های قرآنی، جامع‌نگری در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی و مشارکت جویی در برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی آماده شده، بتواند نقش موثری را در راستای ترویج و تبلیغ فعالیت قرآنی فراهم کند.
وی در این نشست از راه‌اندازی مکتب‌خانه‌های قرآن در استان مازندران و برگزاری مسابقات سراسری حفظ و قرآن قرائت به زودی در استان مازندران خبر داد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.